Introduction

UML ဟာ system တစ်ခု ကို ဖန်တီးသည့် အခါမှာ system အကြောင်းကို document အနေနဲ့ ပြန်ဖတ်သည့် အခါမှာ ဖြစ်ဖြစ် နားလည် လွယ်အောင် ရေးဆွဲထားသည့် ပုံတွေပါပဲ။ Design Pattern ကို လေ့လာ ဖို့ အတွက် UML ကို အရင် ဆုံး သိနေဖို့ လိုပါတယ်။ UML စာအုပ်ကို မဖတ်ခင်မှာ ဦးစွာ  Object-oriented programming (OOP) ကို နားလည်နေ ဖို့ လိုပါတယ်။ OOP မှာ ပါသည့် Interface, Abstract, Inheritance တို့ကို သိနေ မှသာ UML ကို လေ့လာလို့ ရပါလိမ့်မယ်။

Drawing Tool

UML ကို ရေးဆွဲဖို့ Software တွေ အများကြီး ရှိပါတယ်။ https://www.draw.io ဟာ free ရပြီး လက်ရှိ စာအုပ်မှာ ဖော်ပြမည့် Use Case Diagram, Class Diagram, Sequence Diagram တွေကို ရေးဆွဲဖို့ အဆင်ပြေပါတယ်။

နောက်ပြီး UML ကို PlantUML ကို သုံးပြီး ရေးဆွဲနိုင်ပါတယ်။ https://www.planttext.com/ မှာ စာသားဖြင့် ရေးသားပြီး UML class diagram, sequence diagram တွေကိုလည်း ရေးသားနိုင်ပါတယ်။ 

ဥပမာ

@startuml
class Customer {
}
class Account {

}

Customer -> Account

@enduml

အဲဒီလို Text အတွက် အောက်ပါ ပုံ အတိုင်း generate လုပ်ပေးပါတယ်။

Customer class ထဲမှာ Account class ကို ယူသုံးမယ်ဆိုပြီး One Way Associations လုပ်ထားသည့် သဘောပါ။ နောက်ပိုင်း Chapter တွေမှာ Associations ကို ရှင်းပြပါမယ်။

နောက်ထပ် Free ရသည့် Tool ကော့ StarUML ( https://staruml.io/ ) ပါ။ လူသုံးများသည့် Software တစ်ခုပါ။ Export ထုတ်ရင်တော့ watermark ပါပါလိမ့်မယ်။